Kunsthal Helmond

Over de Kunsthal

Adolfo Natalini
Het Boscotondocomplex is ontworpen door de Italiaanse architect Adolfo Natalini. Hij ontwierp de behuizingen van Kunsthal Helmond, het bestuurscentrum van Gemeente Helmond, bioscoop Pathé en de woningen van het Casatondo complex.

Kap van brons
Aan de buitenkant van het gebouw valt de hoge cilindervormige entree met een bijzondere bronzen kap op. Het gebouw bestaat uit twee verdiepingen. Deze zijn met elkaar verbonden door een wenteltrap, omhuld door een glazen wand.

Tentoonstellingen
In Kunsthal Helmond zijn zo’n 4 keer per jaar tijdelijke tentoonstellingen over kunst en fotografie te zien. Het onderwerp is altijd gekoppeld aan kunst uit de museumcollecties Hedendaags, Modern en Mens en Werk.

Museumwinkel
Op de begane grond van Kunsthal Helmond bevindt zich een tentoonstellingszaal van 200 à 250 m2. De zaal op de eerste verdieping beslaat 600 à 650 m2. Ook zijn er in de hal twee grote depots, een werkplaats voor tentoonstellingsprojecten, een winkel en een Koffiecorner (alleen drinken, zelfservice) aanwezig.