Lyrische abstractie

• Kunsthal Helmond

Lyrische abstractie

Roef Meelker collectie & Bert Loerakker 70

In Kunsthal Helmond is van 22 september 2018 t/m 17 maart 2019 een omvangrijk deel van de collectie Roef-Meelker te zien. Deze kunstcollectie werd in 1999 door wijlen Piet Roef aan Gemeente Helmond geschonken. Het omvat kunstwerken van topkunstenaars als Karel Appel, Asger Jorn, André Masson en Barbara Hepworth. De belangrijkste stromingen binnen de Roef-Meelker collectie zijn Ecole de Paris en Cobra, beiden gemaakt rond het midden van de twintigste eeuw.

Man en vrouw hand in hand voor kunstwerk

Bert Loerakker

Daarnaast toont het museum in dezelfde presentatieruimte enkele werken van de Helmondse kunstenaar Bert Loerakker, die dit jaar 70 jaar wordt. In dit bescheiden eerbetoon aan Bert Loerakker valt onder meer zijn liefde voor het landschap op, dat hij zowel figuratief als abstract weergeeft in meerluiken. Tevens verschijnt van hem een luxe boekuitgave met een terugblik op zijn oeuvre. Onlangs verrijkte Museum Helmond de collectie met een schilderij van Bert Loerakker.

Vrouw voor kunstwerk

• Resilient Rebels