Vlisco 1:1 Un à Un

• 12 maart 2017
  • Kunsthal Helmond

Vlisco 1:1 Un à Un

In 2016 was in het voorjaar de tentoonstelling ‘Vlisco 1:1 Un à Un’ te zien in Kunsthal Helmond. Hierin toonde het Helmondse textielbedrijf Vlisco klassieke dessins, herinterpretaties en nieuwe ontwerpen. De expositie belichtte vier aspecten: de geschiedenis van het bedrijf, productieprocessen, ontwerpprocessen en toepassing van de stoffen in mode en kunst. In deze presentatie, speciaal ontwikkeld voor het 170-jarig bestaan van Vlisco, lag de nadruk op de boeiende visuele kwaliteiten van de stoffen en hun krachtige symboliek.

De veelbezochte tentoonstelling over Vlisco was een bijzonder samenwerkingsproject tussen Museum Helmond en Vlisco, en opgenomen in de landelijke (NBTC) en Brabantbrede (VisitBrabant) programmering van het Mondriaan tot Dutch Design jaar 2016.

Paspop met kleurrijk dessin en de achtergrond verschillende Vlisco stoffen

• Resilient Rebels

Tentoonstellingen kunsthal